Thursday, June 25, 2009

KERAJAAN PERPADUAN PERMULAAN BARISAN NASIONAL BUMIPUTERA

Sudah tiba masanya Bumiputera di negara ini memikirkan pembentukan Barisan Nasional Bumiputera yang akan menjamin hak mereka seperti yang dicatatkan didalam Perlermbagaan tidak dipersoalkan lagi. Ini memandangkan Brisan Nasional yang ujud sebagai satu parti politik sudah menampakkan ketidak’ relevenya ‘ dalam usaha mengujudkan perpaduan antara kaum dinegara ini. Sejak kebelakangan ini iaitu selepas pilihan raya Ke-12 sudah mula timbul usaha-usaha untuk mempersoalakan hak istemewa Bumiputera, kedudukan Raja-Raja dan Agama Islam . Dasar Ekonomi Baru hendak dihapuskan kononnya untuk keadilan. Ini bermakna mereka tidak lagi mengakui hak kekayaan ekonomi sebanyak 30% yang diperuntukan untuk bumiputera. Sikap ini menujukan sikap kaum bukan bumiputera khasnya orang Cina yang ingin mengusai sepenuhnya ekonomi negara ini. Inilah pengertian ‘ Keadilan’kepada mereka yang diperjuangkan melaui DAP. Yang sedihnya parti berasaskan Cina seperti MCA dan Gerakan sudah mula mengikut rentak DAP dan mengenepikan segal perjanjian mereka semasa berada dalam Barisan Nasional. Malah ahli-ahli parti berkenaan sudah mula menuntut MCA dan Gerakan meniggalkan Barisan Nasional. Kemelut berlaku bukanlah kerana Bumiputera lemah tetapi kerana mereka berpecah dan bermusuhan sesama sendiri.

Peristewa yang berlaku sebelum dan selepas Pilihan Raya Ke-12 menunjukan seolah ada konspirasi untuk melemah kekuatan politik Bumiputera supaya mereka boleh berkuasa sepenuhnya dari segi ekonomi dan politik melalui boneka-boneka Bumiputera mereka. Hindreraf, pertubuhan Hindu memulakan konspirasi dengan menuduh orang Melayu melakukan pembunuhan beramai kaum India dinegara ini. Pada saya ini adalah satu penipuan dirancang untuk menghina orang Melayu supaya menimbulkan kebecian orang India terhadapa orang Melayu. Walaupun semua tahu bahawa ‘ethnic cleansing’ tidak pernah dilakukan oleh orang Melayu, tidak ada pertubuhan kaum India termasuk MIC secara terbuka menafikan penipuan ini. Mungkin Hinderaf berjaya dalam usaha mereka memburukan orang Melayu teatpi mereka lupa kesan tinadakan mereka terhadap orang Melayu juga mempunyai kesan negetif keatas orang India..Sebagi seorang Melayu saya sudah mula berhati-hati dalam pergaulan dengan orang India . Malah saya sudah mula menggap mereka merbahaya untuk didekati dan mula mempercayai pesan-pesan orang tua bahawa kaum ini lebih merbahaya dari ular. Mereka juga lupa bahawa negara ini adalah negara Malaysia yang dianggotai oleh Sabah dan Sarawak. Kalau ini sikap mereka terhadap kaum Melayu iaitu salah satu Bimiputera bagaimanakah orang Bumiputera Sabah dan Sarawak dapat menerima mereka disana. Tentu sekali mereka akan menghalang ‘Virus’ ini samapai ke Sabah dan Sarawak.Dulu saya suka makan tosai sekarang saya sudah jijik hendak mekan makan-makanan orang India. Saya sudah mula curiga untuk menaiki teksi yang dipandu oleh orang India. Kalau saya ada masalah perundangan saya tidak akan gunakan khidmat peguam kaum ini. Inilah kesan negetif yang saya maksudkan. Saya tidak mahu ada hubungan dengan Kaum yang menghina bangsa saya dengan fitnah yang menyatkan hati.
Orang Cina lain pula ceritanya.Tidak cukup dengan kekayaan yang mereka perolehi, mereka pula hak kaum Bumiputera yang hanya 30%. Mereka hendak menghapuskan Dasar Ekonomi Baru supaya mereka boleh bermaharajarela tanpa mempedulikan kesannya kepada kaum Bumiputera. Bahasa Malaysia tidak diagungkan lagi. Sudah mula pandai menghina Sultan. Untuk menghiris lagi hati orang Melayu mereka menimbulkan hak Chin Peng untuk pulang ke Malaysia. Mereka mencabar status Bumiputera sebagai kaum asal negara ini.Orang Cina melayui akhbar mereka sudah mula meminta MCA dan Gerakan keluar dari Barisan Nasional. Kalau saya pemimpin Bumiputera saya akan katakana kepada MCA,MIC dan Gerakan;kalau hendak keluar dari Barisan keluarlah jangan cakap sahaja. Ketiadaan ketiga-tiga parti yang sudah tidak releven kapada kaum mereka, akan memudahakan penyatuan kaum Bumiputera dinegara ini.

Timbulnya isu penubuhan ‘Kerajaan Perpaduan’ memberi gambaran gembira kepada kaum Bumiputera. Malangnya ide ini terencat begitu sahaja kerana ada pemimpin Melayu tidak mahu Bumiputera bersatu, dan lebih senang melihat bangsa mereka sendiri hancur, dihina dan dijajah oleh kaum lain. Mereka lebih suka ‘menang sorak ‘ tidak kira kaum dan agama mereka tergadai. Kepada pemimpin berkenaan; ingatlah perpaduan orang Bumiputera adalah kehendak majoriti kaum Bumiputera. Kalau masih tidak sedar diri juga saudara akan disingkirkan oleh kaum sendiri. Walaupun isu kelahiran kerajaan perpaduan ini gagal ianya tetap menjadi penunjuk yang jelas tentang keinginan kaum Bumiputera untuk bersatau. Walupun segelintir pemimpin Melayu mengkhianati usaha murni ini, isu perpaduan ini merupakan amaran keras kepada MCA,MIC ,Gerakan dan DAP supaya tidak bertelaluan untuk mendesak Bumiputera.Ong Tee Kiat yang mahir bertutur bahasa Melayu tentu sekali biasa mendengar pepatuh Melayu; ‘Carik carik bulum ayam akhirnya bercantum juga’ dan ‘air yang dicencang tak kan putus’. Bila Bumiputera bersatu dan mula mengambil sikap ‘Offensive’ kaum lain juga yang rugi. Lebih hebat dari Dasar Ekonomi Baru akan ujud. Gerakan Persatuan Pribumi Perkasa perlu diperluaskan keseluruhan semanjung , Sabah dan Sarawak untuk menyedar dan menyatupadukan kaum Bumiputera. Berilah kesedaran kepada kaum Bumiputera dan singkirkan pemimpin Bumiputera yang tidak ingin melihat perpaduan Bumiputera.

Untuk kaum Bumiputera saya nasihatkan kajilah kedudukan kawasan-kawasan
pilihanraya Ke 12. Kawasan parlimen yang mempunyai majoriti penggundi Bumiputera adalah lebih kurang 170 kawasan iaitu jauh melebihi 2/3 dari semua kawasan parlimen. Berpandukan statistic penduduk, kawasan penduduk majoriti Bumuputera akan menjadi lebih banyak terutama di Sabah dan Sarawak dimasa akan datang. Inilah kekuatan politik kita. Kalau mahu kita tidak perlu libatkan kaum lain dalam mentadbirkan negara ini. Dengan kekuatan politik ini kita berupaya mengubal dasar-dasar yang menguntungkan kaum Bumiputera. Kita boleh tuntut lebih dari 50 % kekayaan negara ini. Untuk perpaduan Malaysia kita boleh ujudkan sekolah satu aliran sahaja iaitu aliran Malaysia.Fikirlah; jangan terlau mendesak kaum bumiputera! Terimalah ‘Status Quo’ dan hormati perlembagaan supaya rakyat berbilang kaum boleh hidup dengan aman.

No comments:

Post a Comment